Бурчак Марина. Комсомольский-на-Амуре Государственный Технический университет, Комсомольск-на-Амуре, Хабаровский край, Россия
Сочинение на английском языке с переводом. Номинация Прочее
Shopping is a big and important part of modern person’s everyday life. people have a lot of ways of buying things: to go to supermarkets or small shops, to offer things by internet or by phone. People spend much money and time on shopping, and they want to be treated by shop-assistants well. H. Gordon Selfridge said “The customer is always right”. I think this statement should be always followed by each assistant. There are several reasons for this.
First of all it’s assistant work to help and service customers. Assistants should pay attention to each shopper and be polite with them. There are several types of customers: silent, talkative, decisive, indecisive, impulsive and shy. Shop assistants should find a way of communication with people of each type of character, because it’s their duty.
The customers make shop business. More money people leave in the shops, more money assistants get. That is if a customer likes the assistant, if he is pleased or satisfied with the seller, he can spend more money. It is the second reason.
There are several rules for assistants, if they want to earn more money. A customer is the most important person their business, so an assistant should respect a shopper. Assistants should understand they are not doing a customer a favour by serving him. They just do their work. A customer always merits well-mannered, polite, pleasant and attentive treatment. Salespeople should remember their salary depends on the customers.
Sometimes salespeople have to make suggestions and recommendations, explain everything about goods, and they have to be able to persuade shoppers to buy.
But in reality the statement “The customer is always right” is not followed often. Frequently we meet rude, impolite, inattentive shop assistants, who can insult customers. A lot of assistants default on, they don’t help shoppers, don’t explain anything about goods or explain incorrectly. Don’t they understand that they loose their receipts treating customers bad?
Спорт в жизни моей республики
... с переводом — . The Towns of Great Britain — Города Великобритании — топик на английском языке с переводом — . Школьные сочинения по литературе [Электронный ресурс]//URL: https://liarte.ru/sochinenie/na-angliyskom-pro-torgovyiy-tsentr/ ... is not a self-service shop, and most small shops are not, the shop-assistant helps the customer in finding what he wants. You pay money to the cashier and ...
Выводы
В результате исследования можно сделать несколько выводов. Во-первых, важно отметить, что отношение между продавцами и покупателями имеет большое значение для успешности бизнеса. Клиент всегда прав, и это утверждение должно быть основой для работы продавцов. Они должны быть готовы помогать и обслуживать покупателей любого типа, быть внимательными и вежливыми.
Во-вторых, покупатели являются основой магазинного бизнеса, и их удовлетворенность является ключевым фактором для увеличения продаж. Продавцы должны понимать, что клиенты не делают им одолжение, приобретая товары, и что хорошее обслуживание — это их работа.
Наконец, несоблюдение принципа «покупатель всегда прав» может привести к потере прибыли для магазина. Грубое или невнимательное обслуживание может отпугнуть клиентов и уменьшить количество продаж.
Таким образом, важно, чтобы продавцы осознавали важность уважительного и внимательного отношения к покупателям, и следовали принципу «клиент всегда прав» в своей работе.
Подводя итог, я хочу сказать, что в этом бизнесе два типа людей: покупатели и продавцы. Покупатели всегда правы, а продавцы должны соблюдать это утверждение. Для продавцов это закон, они не должны забывать о нем. В этом и состоит залог успеха.
Copyright ©